EXHIBICIÓ CIRCUIT T-TRAK ACOMPANYANT EL CAMARCLENC

 

Associació de Veïns Templers Escorxador

30 de Desembre de 2018

10-13h / 17-20h

ORGANITZA I REALITZA:     ,    ,

Objectiu:

Donar a conèixer que el grup T-Trak és present a l’Associació de Veïns Templers –Escorxador.

Promocionar el grup entre els ciutadans del barri i de Lleida.

 

T-TRAK – ACOMPANYANT AL CAMARLENC – 30 Desembre 2018
Sala d’activitats de l’AVV Templers-Escorxador
Mòduls   Metros
2 Final 0,73
2 Margalef 1,86
2 Louisianna 1,24
4 Estació Borges 3,1
10 Total mòduls 6,93
Total vies 20,86
Total Km a escala 3,34

“RAILS DE VIDA”

Circuit de Tren en Miniatura Digital per voltants de Nadal a l’Àrea Pediàtrica de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova.

ORGANITZA I REALITZA:       I  

 

Presentació

Aquesta iniciativa va a aparèixer l’any 2017 de la mà de dos aficionats al ferrocarril coneguts nostres (José Iglesias, Javier Homs i Jordi Albert del grup Anden5) per realitzar mòduls ferroviaris a escala de sistema T-Trak sobre taules que a l’hospital de Sória van muntar un circuit de trens pels nens i adolescents hospitalitzats en dates de Nadal.

El Grup T-Trak Nordeste va decidir presentar aquest projecte al mes de maig de 2018 per tal de realitzar-lo a l’Hospital de Lleida.

Objectiu:

  • Oferir unes hores al mati i a la tarda d’entreteniment mitjançant els trens en miniatura a infants/adolescents ingressats a la Unitat de Pediatria de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova amb mitjana o total mobilitat (10-14h / 16-19h).
  • Aproximar l’oci ferroviari a uns infants/adolescents en una etapa de guariment o atenció sanitària com a forma d’evasió de la situació durant tres dies abans de les festes de Nadal (19-20-21 de desembre 2018) de forma altruista i benèvola.

Activitat:

Muntar un circuit modular de tren en miniatura sobre taules, de dos carrils amb estació, amb horaris de sortida i entrada a l’estació, on poder fer circular diferents trens en comandament digital controlat, en un espai gran pròxim a la sala dels infants.

 

T-TRAK  “RAILS DE VIDA” 19-21 Desembre 2018
ÀREA DE PEDIATRIA – Hospital Universitari Arnau de Vilanova – LLEIDA
Mòduls   Metros
2 Final 0,73
2 Margalef 1,86
2 Louisianna 1,24
4 Estació Borges 3,1
10 Total mòduls 6,93
Total vies 20,86
Total Km a escala 3,34

 

Poden circular tres trens simultanis, pot haver un màxim de 6 persones a l’activitat, 3 conduint i 3 observant com ho fan els altres per tal de substituir-los.

La resta de persones poden visitar el circuit restant fora el fermat amb tanques separadores.

El plànol del del circuit de tren en miniatura queda representat de la següent manera:

Es poden seguir les fotos al portal T-Trak-Nordeste.es. al blog Aula Hospitalaria Dr. Antoni Cambrodi

Als participants en fer circular el tren obtenen un diploma acreditatiu:

 

El Grupo T-Trak Nordeste ya dispone de Web

Mi amigo Toni ha abierto la web T-Trak Nordeste para todos los afiliados del grupo con la información sobre todo lo referente a T-Trak en castellano y las actividades del grupo y sus afiliados.

Conjuntamente trabajaremos para ampliar, con el tiempo, los contenidos principales.

Puedes ver las realizaciones presentadas en distintos encuentros. Desearemos que cada afiliado tenga su espacio para mostrar sus creaciones en modelismo ferroviario.

Reseñaré también que se publico un folleto refundido del grupo para promoción de T-Trak que puedes descargar aquí también.

 

Los módulos de extraprofundidad

Si comentamos que el módulo T-Trak en origen era de 21 cm de profundidad, el modelista puede ampliarlo hasta los 36 cm, casi la mitad del modulo final, para extender la decoración o la estructura de vías.

Esto se atribuye, por supuesto a los módulos rectos T-Trak Simple, doble, triple y cuádruple.

Personalmente ya estoy empleando esta extraprofndidad en mis módulos de la estación de Borges, en construcción. Este conjunto comprende dos módulos propiamente de la estación, triples y otros dos dobles con vías de traslación en los extremos.

Dos módulos dobles extra-profundos – Escala N

Mi amigo Toni también prefirió esta profundidad para todos su módulos rectos y completar la decoración deseada.

Alberto hizo lo mismo al observar las posibilidades que esta profundidad permiten para decorar ampliamente un buen paisaje.

Si eso es un punto a favor, comentaré que también tiene otros que son ineludibles:

Poco espacio par aponer un cielo, por esto solamente permitimos en el Grupo T-Trak Nordeste el determinar la profundidad a 36 cm y restando 0’5 para poner el cielo.

Si precisamos instalar conexiones eléctricas no hay espacio para los conectores en la pared trasera si todo los módulos opuestos también son de 36 cm. En ese caso yo propongo que los conectores se monten bajo el cajón, de tal manera que no interfieran en la circuitería interna, sean fácilmente conectables.

 

Primavera en MartoTren 2018

De nuevo estaré de cara al público. Esta ocasión es bien especial, el encuentro de modelistas ferroviarios bianual de Martorell.

Me presento con unos cuantos módulos de mi inicio en T-Trak y alguno de los más recientes. Siempre voy combinado para que tengamos a la vista las posibilidades que nos ofrece nuestro sistema modular.

En este año l’Agrupació de modelsites de Martorell celebran el aniversario de la llegada del AVE a la localidad y es su intención ver circulaciones de alta velocidad.

Por lo tanto, participaré con mi AVE 100. Espero que otros amigos del grupo T-Trak Nordeste que vengan a visitar la exhibición traigan otros TAV. A parte también haré circular las nuevas digitalizaciones como el AeroTain (USA) y vaporosas españolas y alguna Mishubishi.

A ciertas horas dispondré el circuito a modo dual Digital y Analógico para aquellos que también aporten trenes analógicos.

Como siempre, espero vuestra visita.

 

De regreso, he terminado el vídeo que se podrá ver en Youtube del canal T-Trak Nordeste.

También salimos en un fotograma en el de l’Agrupament Ferroviari de Martorell